تراوین

بازی تراوینبا اینکه بیشتر از 3 ماه نگذشته، یادم نمی آید که نخستین بار چطور با تراوین آشنا شدم  اما این را یادم هست که موقع ثبت نام، بصورت اتفاقی سرور 3 ایران را انتخاب کردم و بعد که نوبت به انتخاب نژاد رسید، نژاد «گول» را انتخاب کردم.

تراوین (http://travian.ir) یک بازی استراتژیک آنلاین و رایگان است. آنلاین به این معنی که برای بازی کردنش، تنها احتیاج به یک مرورگر و یک خط اینترنت دارید. در تراوین، شما کدخدای یک (یا چند) دهکده اید. شما دهکده خود را گسترش می دهید، با دیگر دهکده ها تجارت می کنید، متحد می شوید و البته غارت می کنید و می جنگید.

گول ها در تراویندر تراوین، شما باید یکی از نژادهای «رومن»، «گول» و یا «توتن» را انتخاب کنید. راهنمای ترواین درباره گول ها می گوید: «گول ها صلح طلب ترین نژاد در میان دیگران اند. لشگریان آنها برای دفاع کردن تربیت شده اند اما هنوز هم می توانند در حمله با نژادهای دیگر برابری نمایند» و من احساس کردم که این صلح طلبی گول ها و قیافه آرام، مهربان و قدرتمندشان، بیش از چهره خشن و لاابالی توتن ها و ظاهر خنگ رومن ها با روحیه من سازگار است. پس «گول» شدم و از این بابت بسیار خوشحالم.

هرچند تراوین اصولاً محصولی آلمانی است، اما نسخه ترجمه شده آن برای تقریباً تمام کشورهای جهان، آماده شده است. نسخه های هر کشور به همان زبان ترجمه شده اند و مثلاً نسخه ایرانی آن، حتی مجوز «بنیاد ملی بازی های رایانه ای» را هم گرفته است تا کارش در ایران بی عیب و نقص باشد. برای صاحبان تراوین، حفظ سایت تراوین در هر کشور آنقدر اهمیت دارد که در اوج درگیری های سیاسی بعد از انتخابات در ایران، مدیران ایرانی تراوین، انجمن فارسی و همچنین سیستم پیام رسانی داخل بازی را غیر فعال کرده بودند تا از بحث های سیاسی توسط بازیکنان جلوگیری کنند تا مبادا سایت تراوین در ایران فیلتر شود.

گسترش تراوین و تبلیغات متعددش در بسیاری از سایت های معروف از جمله سایت و پیام رسان یاهو حکایت از محبوبیت بازی در میان مخاطبین و البته درآمد زایی ناشی از این محبوبیت دارد. در بازی تراوین شما می توانید با پرداخت پول واقعی و در دنیای واقعی، نسبت به خرید طلای مجازی اقدام نمایید. هرچند بدون این طلای مجازی که اصطلاحاً «تراوین پلاس» نامیده می شود هم می توان پیشرفت کرد، اما طلا آهنگ پیشرفت شما را سریعتر می کند. دیدن نفرات اول بازی و پیشرفت های چشمگیر آنها از یک سو و قیمت نسبتاً پایین طلا از سوی دیگر باعث می شود که افراد ناخودآگاه به خرید طلا روی بیاورند و اینجا است که شرکت تراوین شروع به کسب درآمد می کند.

من نزدیک به 3 ماه بطور جدی تراوین بازی کردم و لذت بردم و سر آخر با رتبه ای خوب و بسیار راضی از کاری که می کنم، به دلایل مختلف از جمله مشغله کاری بازی را ترک کردم. در پست بعدی ام درباره زندگی ام در تراوین خواهم نوشت.

سر آخر اینکه: تراوین، بازی جذابی است. پیشنهاد می کنم آزمایشش کنید و تا زمانی که ازش لذت می برید بازی کنید!

پاسخی بگذارید

