ماشین مجازی Virtualbox

VirtualBoxالان دو هفته ای شده که کاملا به لینوکس (اوبونتو) مهاجرت کرده ام. در مورد حسم و مزایا و معایبش بعدها خواهم نوشت. فعلا این را بگویم که برای انجام خیلی کارها، ناچار به استفاده از ویندوز هستم و برای این کار از ماشین مجازی Virtualbox استفاده می کنم.

برای استفاده راحت و همزمان از ویندوز در لینوکس، رم دستگاهم را از ۱ گیگ به ۴ گیگ افزایش دادم (که البته به علت ۳۲ بیتی بودن سیستم عاملم، تنها ۳ گیگش قابل استفاده است) و بعد با استفاده از یک ماشین مجازی (Virtual Machine) در داخل لینوکسم ویندوز نصب کردم و یک گیگابایت کامل هم به ماشینم اختصاص دادم تا ویندوزم خوشحال باشد. بعد ویندوزم را بر روی یکی از وجوه مکعب دسکتاپ لینوکسم گذاشتم و تمام.

ماشین مجازی که من در اوبونتو استفاده می کنم، ویرچوال باکس (VirtualBox) است. ویرچوال باکس یکی از بهترین ماشینهای مجازی موجود برای سیستم عاملهای مختلف مثل ویندوز و لینوکس است. ویرچوال باکس کاملا رایگان و بازمتن (Open Source) است و توسط شرکت Sun پشتیبانی می شود. نصب و دریافت ویرچوال باکس در اوبونتو به سادگی انتخابش از ریپوزیتری است.

استفاده از ماشینهای مجازی استفاده های زیادی دارد. یکی از بهترینش، تمرین و تجربه سیستم عامل های مختلف است. همچنین ابزاری مناسب است برای آموزش بی خطر کارهای پر دردسری مثل آموزش نصب ویندوز و لینوکس.

پانوشت: شبکه در ماشینهای مجازی هم داستان جالبی دارد که در موردش خواهم نوشت.

5 پاسخ

  1. من سال قبل اين تركيب رو امتحان كردم. يعني ubuntu و windows در ماشين مجازي VirtualBox ولي خيلي مشكل داشتم مخصوصا پايداري VirtualBox در windows تا اينكه منصرف شدم و برگشتم به windows.
    اما الان حدود 1 ماه ميشه كه روي windows xp ماشين مجازيVMware رو نصب كردم و داخل اون هم fedora اين تركيب واسه من خيلي مناسب تر بوده و با وجود تست هاي سخت و خشني كه من انجام ميدم هنوز به مشكل خاصي بر نخورده.
    حالا اين پايداري از كدوم قسمت (windows/linux, fedora/ubuntu, VMware/VirtualBox) بدست اومده رو نميدونم

  2. می تونی از نسخه سرور اوبونتو استفاده کنی تا رمت رو بشناسه
    نکته دوم اینکه آی بی ام شرکت سان رو خریده

  3. نسخه اپن سورس ویرچوال باکس ارزشی تقریبا نداره! نسخه‌ای که امکانات اون خوبه نسخه کلوز سورس اون هست که البته جفتشونم رایگان هستن. مثلا قابلیت ساپورت از usb رو فقط نسخه بسته اون داره. وی‌ام‌ویر هم به دلیل داشتن و ساپورت از دایرکت ایکس ۹ یه سر و گردن از ویرچوال باکس بالاتره. اما مشکل وی‌ام ویر اینه که شما در ابتدا از داشتن صدا محروم خواهی بود و باید یه سری تنظیمات رو انجام بدی تا صدا در وی‌ام‌ ویر فعال بشه. و البته حجم کم ویرچوال باکس هم اصلا نباید فرامش شه.

  4. سلام
    تحقیق در مورد ماشینهای مجازی میخواستم
    با تشکر

  5. متاسفانه در مورد تحقیق نمی تونم خیلی کمک کنم… .

پاسخی بگذارید

